TÜRKİYE,DE CUMHURİYETİN ÖNEMİ:
İnsanlığın Özgürce Demokrasi ve Cumhuriyet en yeni ve akılcı uygulamasını sağlayan Devlet yönetimi Cumhuriyettir.
Atatürk SAMSUN,a çıktığında hem ülkemizi işgalden ve düşmanlardan korumayı hemde gücünü Milletten alan bir yönetim
biçimi kurmayı hedefliyordu.Türkiye mutlakiyet devrini yaşamış.Birinci ve İkinci merutiyeti yaşamış tarihin akışı
Onu Cumhuriyete getirmiştir.Cumhuriyet.yeniden kurulan Türkiye.Devletinin bir yönetim ve rejim biçimi olarak tanımlanmış
bir prensiptir.Cumhuriyet.Türk milletinin kurtuluş savaşı yıllarının başından itibaren ihaneti ortaya çıkan padişahlık
Yönetimine karşı duyduğu tepkinin sonucudur.Cumhuriyet diğer yönden de milliyetçilik esasına dayanan Demokrasiinin
Milliyetçilik kavramı ile birleştirilmesinden ve laiklik harcı ile örülmesinden ortaya çıkan bir yönetim biçimidir
Atatürk Cumhuriyet yönetimini milli karekterimize en uygun düşen bir yönetim şeklki olarak görmektedir
Türük milletinin doğa ve Törelerine en uygun olan yönetim Cumhuriyet yönetimidir der şu düşünce bile Çağdaş ve batılı
özgür demokratik Cumhuriyet anlayışını ortaya koyar.Demokrasi ilkesinin en yeni akılcı uygulamasını sağlayan Hükümet
biçimi cumhuriyettir.Demokrasi ilkesi ,egemenliği kullanan araç ne olursa olsun esas olarak milletin egemenliğne
sahip olmasını ve sahip kalmasını gerektirir onun amacı milleti yönetenler üzerindeki kontrolü sayesinde özgürlük
sağlamaktır.yeni Türkiye devletinin kurucusu Atatürk kurduğu devlete yönetim biçimi olarak Cumhuriyet yönetimini
bir ilke olarak kabul etmiştir. Atatürkçü Dünya görüşünce Cumhuriyet bir millet yönetimidir Bu görüşün içinde
Milliyetçilik anlayışının yansıdığını görürüz yani Cumhuriyetimiz Marksist anlamda .bellibir sınıfın egemenliğine
dayanan bir halk cumhuriyeti yada halk demokrasisi değil dir.Kendine özgü yapısı olan Türkiye Cumhuriyeti ve
Türk demokrasisi dir

Yorumlar

karaip korsanları

Karaçay - Çerkesya